Zawsze robiłam koktajle z truskawek czy innych owoców wiosny i lata, ale po tym, jak zobaczyłam przepis na podobny do tego koktajl na blogu Raczkując, postanowiłam to zmienić. Jestem zachwycona, bo smak był super! Dzieci wcinały, a to liczy się najbardziej. Koktajl ze śliwek i bananów to ekspresowe śniadanie, drugie śniadanie czy podwieczorek dla całej rodziny. Dodatek otrębów zwiększa sytość posiłku. Możesz je jednak albo zamienić na płatki owsiane, albo pominąć. Ja przyznaję, że w tym roku zaczęłam dodawać płatki i/lub otręby do niemal każdej koktajlu. Dla zdrowia swojego i moich córek (to my lubujemy się w koktajlach). Pamiętaj jednak, że nadmiar otrębów zamiast pomóc, może zaszkodzić, dlatego z rozwagą.

 

Porcji: 3-4
Czas: 5 minut

 

Składniki na koktajl ze śliwek:

  • 2 duże dojrzałe banany
  • 9-10 śliwek (dojrzałe, kwaśne mogą zepsuć smak)
  • 1 łyżeczka otrębów dowolnych (można pominąć)
  • 300-350 ml maślanki lub napoju (mleka) roślinnego
  • u mnie też resztka, czyli kilka, liofilizowanych truskawek

 

Przygotowanie:

  1. Banany obierz. Śliwki umyj i usuń pestki oraz ogonki.
  2. Wszystkie składniki wrzuć do kielicha blendera. Zmiksuj do uzyskania jednolitej konsystencji. Od razu podawaj. Smacznego!

 

Moja rada:

Wybieraj dojrzałe banany, czyli takie jak na zdjęciu, z plamkami. Są bardziej miękkie i dużo słodsze. Najlepsze jako zamiennik cukru np. do babki czekoladowej czy pieczonej owsianki.

 

 

koktajl ze śliwek i bananów

Uważasz ten artykuł za wartościowy? Podziel się nim z innymi! Dziękuję!