Naleśniki to zwykle ulubione danie dzieci. Czemu nie robić ich w zielonej odsłonie? Na pewno zasmakują! Moje zielone naleśniki szpinakowe z dodatkiem mąki jaglanej są takie same jak zwykłe – delikatne, neutralne w smaku. Nawet nie czuć w nich szpinaku! Choć podałam na słodko z truskawkami, spokojnie możesz nadziać je na wytrawnie. Prosty przepis, który można zmodyfikować, dodając mąkę pszenną pełnoziarnistą pół na pół ze zwykłą. Sprawdzone!
Ilość naleśników: ok 12

Składniki na zielone naleśniki szpinakowe:

Ciasto naleśnikowe:

  • 3 jajka
  • 2 szklanki mąki pszennej – u mnie częściowo z jaglaną
  • ok 125 g mrożonego szpinaku rozdrobnionego (ok 80 g po rozmrożeniu i odciśnięciu na sitku) lub 100 g świeżego umytego
  • 1 szklanka mleka
  • 1 szklanka wody gazowanej
  • szczypta soli

Farsz:

Poza tym:

Przygotowanie:

  1. Szpinak rozmróź wcześniej na sitku, aby odcisnąć nadmiar wody po rozmrożeniu. Możesz też użyć świeżego, ciasto będzie mieć ładniejszy kolor.
  2. Ciasto możesz zrobić na dwa sposoby: zmiksować mikserem lub blenderem. W pierwszej opcji konieczne jest zmiksowanie szpinaku blenderem (najlepiej razem z mlekiem, będzie łatwiej), aby był jak najbardziej gładki. W misie miksera zaś wsyp suche składniki, dodaj jajka i mleko. Zmiksuj. Dodaj szpinak i ponownie zmiksuj. Wlej wodę gazowaną i jeszcze raz zmiksuj, do połączenia.
  3. Przy drugiej opcji wrzuć rozmrożony szpinak i wlej mleko. Zmiksuj do rozdrobnienia szpinaku. Potem dodaj resztę składników i zmiksuj do połączenia. Ja robiłam pół na pół, bo zapomniałam o wcześniejszym zblendowaniu szpinaku i ciasto nie było równomiernie zielone. Przelałam więc partiami do malaksera i zmiksowałam, a potem dałam do nowej miski. 🙂
  4. Gotowe ciasto odstaw na 15-30 minut, aby odpoczęło.
  5. Twaróg utrzyj łyżką lub blenderem z cukrem waniliowym i śmietaną. Truskawki umyj, obierz z szypułek i pokrój w plasterki.
  6. Naleśniki smaż na suchej patelni lub z niewielką ilością tłuszczu przed pierwszym wylaniem ciasta. Nalewaj po 1 niepełną chochlę i smaż na rumiano z obu stron.
  7. Na mniej zielonej stronie naleśnika rozsmaruj 1 łyżkę twarożku. Pośrodku nałóż 1-2 łyżki dżemu tuskawkowo-rabarbarowego. Zwiń naleśnik tak, żeby dżem był na całej długości.
  8. Gotowe naleśniki udekoruj plasterkami truskawek, wiórkami kokosowymi i suszoną żurawiną. Smacznego!

Kaszę jaglaną, z której możesz zrobić domową mąkę jaglaną, ale i gotową mąkę jaglaną oraz inne zdrowe produkty znajdziesz w sklepie internetowym www.naturalniezdrowe.com.pl.

Truskawkowe pole & naturalnie zdrowe

Letnie owoce 2 Piecz - tak od podstaw Gotuj z Anielką - szybkie obiady dla mam

Uważasz ten artykuł za wartościowy? Podziel się nim z innymi! Dziękuję!