Nigdy nie kupujemy masła smakowego, bo można je szybko, tanio i prosto zrobić samemu. Jak zrobić masło czosnkowe w domu? Wystarczy miękkie masło, świeży czosnek i nieco przypraw. Poniższy przepis to tylko moje proporcje, które możesz zmienić, by dostosować smak masła czosnkowego do siebie. I pamiętaj, że im dłużej postoi, tym będzie ostrzejsze.
 
Na zdjęciach masło w wersji czosnkowo-koperkowej.
 
Domowe masło czosnkowe polecam do grzanek, tostów, bagietek, ugotowanych lub pieczonych ziemniaków (także czerwonych – sprawdź przepis) lub po prostu dla urozmaicenia kanapki. No i do tostów z grilla!
 
Pamiętaj też, że takie domowe masło czosnkowe jest po prostu zdrowe: surowy czosnek jest świetnym antybiotykiem!

 

Składniki:

  • 50-60 g miękkiego masła
  • 1 większy ząbek czosnku
  • sól ziołowa – max 1/3 łyżeczki
  • pieprz ziołowy i czarny mielony
  • ew. siekany koperek (świeży lub suszony)

 

Przygotowanie:

  1. Czosnek obierz i przeciśnij przez praskę do miseczki. Wydłub z praski jak najwięcej czosnku, po co ma się marnować.
  2. Dodaj masło i przyprawy w ilości wg uznania, uważając, by nie przesadzić.
  3. Dokładnie wymieszaj, ucierając wierzchem łyżki. Odstaw na kilkanaście minut w temperaturze pokojowej, aby smaki się przegryzły i podawaj.
 

masło czosnkowe do kanapek

Moje rady:

  1. Jeśli masło okaże się za mocno czosnkowe, wystarczy dodać trochę więcej miękkiego masła i wymieszać. I na odwrót – można dodać czosnku lub przypraw, jeśli jest ich dla Ciebie za mało.
  2. Nie polecam zamiany masła na margarynę – zawiera utwardzane tłuszcze trans szkodliwe dla zdrowia. No i zupełnie inaczej smakuje. U nas zniknęła definitywnie z lodówki, od dłuższego czasu z niej rezygnowaliśmy. Dla zdrowia. Masło idealne też jest (cholesterol), ale uważam, że i tak zdrowsze.

 

Uważasz ten artykuł za wartościowy? Podziel się nim z innymi! Dziękuję!