Kasza jaglana z marchewką, fasolą i cebulką karmelizowaną w miodzie

Dawno nie sięgałam po kaszę jaglaną, choć osobiście bardzo ją lubię. Zastanawiając się, co szybkiego i nowego ugotować na sobotni obiad jakiś czas temu, wpadłam na pomysł, wygrzebałam kaszę z szafki kuchennej i zrobiłam! Kasza jaglana z marchewką i fasolą czerwoną, a do tego słodka cebulka z miodem… Bardzo ciekawe połączenie. Trochę za słabo doprawiłam, ale to już od Ciebie zależy, jak słone lub ostre będzie to danie. Najważniejsze jest w nim to, że kasza jaglana jest niesamowicie zdrowa, a do tego zrobienie całego obiadu zamknie się w 30 minutach. Ba, może nawet 20 minut. Ja jak zwykle robiłam w dwóch turach, jak to przy dzieciach. Smacznego!

 

 

Ilość porcji: 3

Czas przygotowania: do 30 minut

 

Składniki:

  • 1 puszka czerwonej fasoli konserwowej
  • 100 g kaszy jaglanej + 1 łyżeczka oleju
  • 2-3 marchewki, pokrojone w pół plastry
  • 1 duża cebula, pokrojona w piórka
  • kilka łyżek oleju lub pół na pół z masłem
  • 1-2 łyżki miodu
  • sól i pieprz do smaku

 

Przygotowanie:

  1. Marchewki ugotuj w małej ilości lekko osolonej wody. Odcedź, zachowując wodę z gotowania. Odmierz ok 1,5 szklanki (szklanka o pojemności 250 ml) lub ok 1 i 3/4 dla szklanki 200 ml.
  2. Kaszę jaglaną ugotuj wg przepisu w wodzie marchewkowej.
  3. W czasie gotowania kaszy fasolę odsącz na sitku z zalewy, a na patelni rozgrzej tłuszcz. Zacznij smażyć cebulkę na średnim ogniu. Gdy zacznie się rumienić, dodaj miód i smaż jeszcze 1-2 minutki, często mieszając.
  4. Ugotowaną kaszę od razu wymieszaj z fasolą i marchewką – pozostaw na chwilkę w garnku przykrytym pokrywką, aby warzywa się zagrzały. Dopraw solą i pieprzem, wymieszaj. Rozdziel na porcje i polej cebulką z miodem.

 

Moja rada:

Jeśli nie lubisz słodko-słonych połączeń, możesz zrezygnować z miodu.

 

kasza jaglana z marchewką i fasolą

 

♦♦♦

 

Hej, dziś Dzień Zdrowego Jedzenia i Gotowania, co ciekawego i zdrowego dziś przygotujesz? 🙂 Może coś innego z kaszą jaglaną? Daj znać, co z niej najchętniej robisz.

Jestem Ania, nieidealna matka, kucharka samouk oraz roztargniona blogerka. Bloguję, bo kocham dzielić się swoimi przepisami i poradami kulinarnymi i rodzicielskimi. Bloguję, by odetchnąć od domowych obowiązków i rozwijać siebie. Bloguję, by pokazać innym, na czym to polega. Bloguję, bo to moja pasja. Cały czas się uczę i w kuchni, i w blogosferze. Mam nieskromne plany zajmować się blogowaniem całe lata i to zawodowo. Bez Ciebie, Czytelniku, mi się nie uda. Dziękuję więc, że ze mną jesteś. Miłego dnia!
Spodobał Ci się wpis? Podaj dalej!
  • o proszę jakie wykwintne potaniości, koniecznie muszę kopić miód. Dzięki że mi przypomniałaś

  • czytajkomiksy.pl

    Przepis dodany do zakładek 😉

  • Sophy Lukrecja

    super przepis! uwielbiam kaszę jaglaną 😀

  • Madzia

    Uwielbiam kaszę jaglaną. Niestety przez to, ze ma wysoki indeks glikemiczny nie mogę jej zbyt często jeść, bo mam insulinooporność.

    • Nawet o tym nie wiedziałam. A uchodzi za super food nawet…

  • Danie proste, a pożywne i smaczne 🙂 Bardzo lubię kaszę jaglaną, ale częściej robię z niej….”wege ciasto-rafaello” niż jadam w innych konstelacjach :)) No widzisz, przypomniałaś mi, że można też tradycyjnie 🙂

    • Też lubię masę raffaello z kaszy jaglanej… Dawno nie robiłam… Mniam… 😉

  • Myślisz, że mogę w tym przepisie podmienić jaglankę pęczakiem?

    • Myślę, że tak, choć nie próbowałam tego jeszcze. Smak będzie inny, ale warto eksperymentować 🙂