Omlety z kaszą jaglaną podane z musem truskawkowo-jabłkowym

W ciągu ostatniego tygodnia miałam jakoś natchnienie do eksperymentowania w kuchni, serwowania inaczej i ciekawiej. Chyba to upragnione słoneczko za oknem mnie nakręciło pozytywnie 🙂 I dobrze, bo powstały ciekawe dania, które wszystkim domownikom smakowały i były zdrowe. Dzisiaj polecam omlet jajeczny, który po raz pierwszy mi nie opadł. I do tego jaki był pyszny! Żałuję, że dałam mąkę, dopiero później przypomniałam sobie, że chciałam dać zmielone płatki owsiane, ale zapomniałam z powodu rozmowy telefonicznej. Zuzia była przeszczęśliwa, gdy dostała powyższy talerzyk z połówką omleta. Pokroiłam jej go i wcinała równo, aż miło. Ten przepis jest też świetnym pomysłem na przemycenie kaszy jaglanej tym maluchom (i dorosłym też:)), którzy deklarują, że nie jedzą czegoś takiego. Nawet nie zauważą jej dodatku! Ja nie wyczułam jej fizycznie, bo dodałam jej niewiele. Ma też neutralny smak, lekko słodki, bez goryczki, więc wtapia się w omlet idealnie 🙂

Składniki na 2 porcje:

  • 2 jajka
  • 2 kopiaste łyżki mąki pszennej lub zmielonych płatków owsianych lub zmielonych ulubionych orzechów
  • 3-4 łyżeczki jogurtu naturalnego
  • 3-4 łyżki ugotowanej kaszy jaglanej
  • 2 łyżeczki cukru
  • szczypta soli
  • po 3 łyżki musu truskawowo-jabłkowego
  • pół łyżeczki masła do smażenia
  • nieco rodzynek
  • opcjonalnie nieco łuskanych pestek dyni niesolonych

 

Przygotowanie:

  1. W wysokim naczyniu zmiksuj na najwyższych obrotach jajka ze szczyptą soli i cukrem (ja dałam niecałe półtorej łyżeczki, ale było mi ciutkę za mało, jeśli wolisz przyzwoicie słodkie, daj nawet 3 łyżeczki). Miksuj do spienienia i rozjaśnienia masy.
  2. Dodaj jogurt, kaszę i mąkę. Miksuj jeszcze kilka chwil do dokładnego połączenia.
  3. Na małej patelni rozgrzej masło. Przygotuj odpowiednio dużą pokrywkę. Gdy patelnia będzie naprawdę dobrze rozgrzana, a masło rozpuszczone i spienione, wlej połowę masy. Kasza opada na dno, więc przed nałożeniem delikatnie przemieszaj masę, aby poszła na patelnię.
  4. Zmniejsz ogień na mały i przykryj patelnię. Smaż 2-3 minutki do zrumienienia omleta. Łatwo się przypala, jeśli ogień jest za duży.
  5. Obróć łopatką na drugą stronę i przykryj ponownie pokrywką. Smaż jeszcze minutkę. Przełóż na talerz. Udekoruj musem truskawkowo-jabłkowym, ok 3 łyżki na jednego omleta. Posyp rodzynkami i pestkami dyni w ilości wg upodobania. Smacznego!
    Produkty Superfood, które możesz też wykorzystać do przygotowania tego deseru znajdziesz na www.sklepagnex.pl.
Jestem Ania, nieidealna matka, kucharka samouk oraz roztargniona blogerka. Bloguję, bo kocham dzielić się swoimi przepisami i poradami kulinarnymi i rodzicielskimi. Bloguję, by odetchnąć od domowych obowiązków i rozwijać siebie. Bloguję, by pokazać innym, na czym to polega. Bloguję, bo to moja pasja. Cały czas się uczę i w kuchni, i w blogosferze. Mam nieskromne plany zajmować się blogowaniem całe lata i to zawodowo. Bez Ciebie, Czytelniku, mi się nie uda. Dziękuję więc, że ze mną jesteś. Miłego dnia!
Spodobał Ci się wpis? Podaj dalej!