Owsianka z owocami

Dopiero niedawno przygotowałam Zuzi owsiankę po raz pierwszy. Ba, po raz pierwszy gotowałam coś takiego w swoim domu i sama nie znałam tego smaku. No, chyba że dostawałam we wczesnym dzieciństwie, ale tego nie pamiętam. Zuzi zasmakowało od razu. Na zdjęciu jest druga owsianka z gruszką. Zrobiłam ją na płatkach żytnich, które nieraz dodawałam do kaszki lub jogurtu, jednak ta wersja nie specjalnie jej podeszła. Zjadła ledwie połowę i tak niedużej porcji. Cóż, czasy pełnej miseczki opróżnianej do końca już się skończyły. Teraz przyszła pora na zachęcanie do jedzenia, by cokolwiek zjadła…

Składniki na 1 porcję:

  • 200 ml wody lub mleka świeżego
  • 2-3 łyżki płatków owsianych lub żytnich
  • kawałek świeżego owocu lub kilka łyżeczek owocowego musu
  • opcjonalnie łyżeczka rodzynek bez konserwantów

Przygotowanie:

  1. Wodę zagotuj, możesz w niej ugotować pokrojone w kosteczkę kawałek jabłka lub gruszki. Gdy owoce będą miękkie, wyjmij je, do wody wsyp płatki.
  2. Gotuj na małym ogniu od 2 do 6 minut, w zależności, czy używasz płatków błyskawicznych czy górskich. W międzyczasie dodaj opcjonalnie rodzynki.
  3. Jeśli nie gotowałaś z owocami, dodaj do miseczki np. kawałek banana i rozgnieć go widelcem. Połącz z owsianką i podawaj po przestudzeniu.
Jestem Ania, mocno nieidealna matka, kucharka amatorka i samouk oraz roztargniona blogerka. Bloguję, bo kocham dzielić się swoimi przepisami i poradami. Bloguję, bo to moja pasja. Bloguję, by odetchnąć od domowych obowiązków i rozwijać siebie. Cały czas się uczę i w kuchni, i w blogosferze. Mam nieskromne plany zajmować się blogowaniem całe lata i to zawodowo. Bez Ciebie, Czytelniku. mi się nie uda. Dziękuję więc, że ze mną jesteś. Miłego dnia!
Spodobał Ci się wpis? Podaj dalej!