Dip jogurtowy czosnkowo-koperkowy

Szybki, zdrowy i smaczny dip, który w podobnej wersji pewnie niejeden raz gościł w każdym domu. Ja podobno robię najlepszy. 😀 Osobiście lubię mocny, z porządną ilości czosnku i koperku, najlepiej świeżego. Mała bomba witaminowa. O ile mamy polski czosnek, nie chiński… A do czego taki dip? Do pieczonych ziemniaków, do naleśników, do pizzy, zapiekanek, do grzanek, do frytek… Pewnie każdy doda tu swój pomysł na jego wykorzystanie. Polecam w wersji jogurtowej, ale koniecznie z dodatkiem śmietany 18% lub majonezu, inaczej będzie wodnisty.

Składniki:

  • 4 łyżki jogurtu naturalnego
  • 2 łyżki śmietany 18% lub majonezu
  • 2-3 ząbki czosnku
  • 1 łyżeczka koperku suszonego lub świeżego
  • sól ziołowa, pieprz mielony i ziołowy
  • opcjonalnie czosnek granulowany

Przygotowanie:

  1. Czosnek obierz i przeciśnij przez praskę.
  2. W miseczce wymieszaj ze sobą wszystkie składniki. Ilość przypraw zależy od upodobań, ale soli nie dawaj więcej niż pół łyżeczki.
  3. Jeśli masz małe ząbki czosnku lub tylko jeden (jak ja) dodaj czosnek granulowany. Niestety nie zastąpi on aromatu i smaku prawdziwego.
  4. Przed podaniem schłódź w lodówce. Sos jest ostrzejszy, jeśli postoi przynajmniej 30 minut. Zawsze robiłam taki na śmietanie z majonezem, ale z jogurtem jest delikatniejszy i przede wszystkim zdrowszy. Smacznego!
Jestem Ania, mocno nieidealna matka, kucharka amatorka i samouk oraz roztargniona blogerka. Bloguję, bo kocham dzielić się swoimi przepisami i poradami. Bloguję, bo to moja pasja. Bloguję, by odetchnąć od domowych obowiązków i rozwijać siebie. Cały czas się uczę i w kuchni, i w blogosferze. Mam nieskromne plany zajmować się blogowaniem całe lata i to zawodowo. Bez Ciebie, Czytelniku. mi się nie uda. Dziękuję więc, że ze mną jesteś. Miłego dnia!
Spodobał Ci się wpis? Podaj dalej!